Mauricio Mesa Gomez, Country Manager Cordia România și Spania, a explicat, în cadrul unui interviu acordat publicației The Times/Investing in Property, ce înseamnă regenerarea urbană și cum aplică dezvoltatorul imobiliar Cordia, companie membră a grupului Futureal, acest concept în proiectele sale.
Simplu spus, regenerarea urbană este readucerea la viață a unei zone degradate din interiorul unui oraș. Degradarea poate fi atât fizică – clădiri în paragină, cu sau fără valoare istorică; infrastructură deficitară –, cât și socială – criminalitate, nesiguranță, dificultăți economice, focare de infecție. În România, la fel ca în celelalte țări europene, există astfel de zone, de multe ori situate în centrele orașelor, dar nu numai.
„Regenerarea urbană este un proces îndelungat care poate fi realizat prin proiecte ample, în parteneriat cu autoritățile locale – așa cum a fost cazul Corvin din Budapesta, un proiect de regenerare urbană pe o suprafață de 22 de hectare, realizat de grupul Futureal, prin Cordia, timp de mai mult de un deceniu și care a transformat o zonă caracterizată anterior printr-o infrastructură deficitară, prin criminalitate excesivă și un nivel de trai extrem de scăzut într-un punct de atracție al capitalei Ungariei, cu clădiri noi, atât rezidențiale, cât și de birouri și retail modern și care include și o largă promenadă pietonală mărginită de spații comerciale, cafenele și restaurante stradale”, explică Mauricio Mesa Gomez, Country Manager Cordia România și Spania.
Regenerarea urbană poate fi realizată și prin proiecte separate, realizate de mai mulți dezvoltatori, cum este de exemplu zona Coralilor din nordul Bucureștiului, o fostă zonă industrială care astăzi este compusă, în mare parte, din terenuri goale și care nu are în prezent nicio valoare economică și socială, cu excepția sediului central al OMV Petrom și a Școlii Germane. În această zonă, Cordia România are în plan dezvoltarea unui proiect rezidențial cu aproximativ 700 de apartamente, aflat în prezent în proces de obținere a documentației premergătoare autorizației de construire. Proiectul se distinge printr-o suprafață verde amplă, parcările fiind în întregime construite în subteran, la fel și traficul generat de mașinile rezidenților. Astfel, suprafața terenului este destinată în exclusivitate amprentelor clădirilor și grădinilor
Citiți AICI tot interviul acordat de Mauricio Mesa Gomez publicației The Times/Investing in Property